Morbror, puré & blöjberg

Vi har hittills inte aktiverat oss så himlans mycket här hemma hos mormor. Men det är bara skönt, man blir trött av fjälluften..

Gry och jag tog oss en tur till farmor&farfar igår.
Där blev vi bjudna på mat och glass m. "mölter". Så gott så!
Farmor hittade en gammal speldosa, som en tv ungefär. Den spelade musik samtidigt som det rullade förbi som en film. Den var JÄTTEspännande tyckte Grysan.


Idag kom morbror och hans M på lite besök. Vi käkade lite mat och fikade hallonpaj, MUMS!
M jobbar i Norge och där är blöjorna tokbilliga. Hon har med sig blöjor nästan varje gång hon kommer hem till Sverige igen. Klockrent!

När vi var hem hit i julas så tog jag, pappa D och Gry en tur till grannlandet för att shoppa lite.
Tror att vi kom hem med ca 30 paket med blöjor, kostnaden var en spottstyver om man jämför med om man hade handlat dom paketen här hemma.


Så blöjshopping kan jag varmt rekomendera om man har vägarna förbi Norge.



vi plockade fram min gamla hokuspokusstol, grön och orange!

 


Postat av: Helen

Fick man köpa fler paket blöjor av er? Libero 4:or? Är de fortfarande billigt i Norge? :)

2011-01-26 @ 09:26:51

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0