Städ, tvätt, packning och fläckborttagning!

Ja, som rubriken säger så är det så min dag kommer att se ut.
Vi åker hemhem imorgon (med stopp efter vägen för lite påhälsning) så allt behöver fixas idag!

Städa och tvätta innan man åker hemifrån är ett måste enligt mej. Det är så skönt att komma hem till ett rent hem och en tom tvättkorg. Tvättkorgen blir ju snabbt full igen ändå då man varit på vift i 2 veckor..

Jag har lagt fram det mesta som ska med till både mej och Gry så det kommer nog att gå ganska snabbt.
Pappa D packade klart på 5 minuter igår så han är klar sedan länge. Det är för mej ganska ofattbart hur han kan bli klar så snabbt :-p
Jag måste ju se efter vad det kan bli för väder, utflykter, fest, humör osv (mamma, du vet vad jag pratar om va?)
Och allt som ska med till Gry.. Kläder, käk, vällingflaskor, blöjor, u name it..

Någon som har ett universalpackningstips förresten?

Mellan städ, tvätt och packning så ska jag försöka få bort lite fläckar från smutsungens kläder..
Det kan lätt hamna lite köttfärssås och annat smått och gott på hennes kläder, helst dom vita fina tröjorna..
Lite fläckar, vad gör det? Jag är inte så kinkig men hon ska inte ha smutsiga kläder på sej, jag själv  sätter inte på mej en tröja med en fläck så varför ska Gry ha det?
Jag såg världens tips hos Emmy som har svart bälte i fläckborttagning så nu jävlar, fram med galltvål och ta bort nu ska vi putsa väck varenda fläck!



Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0