Puré!

Jodå, det var inte bara tvätt & diskmaskinen som arbetade idag.
Även jag tog mej i kragen.

Fick för mej att göra lite egen mat till Grysan. Det blev köttfärs, potatis och morot.
Mixade ihop alltsammans och kryddade med diverse kryddor.
Eventuellt att det kaaaaanske blev lite starkt, men jag blandade ut med lite mer morot så jag tror inte att det ska vara någon fara.
Får se vad hon säger om det imorgon.

Kokade även lite äpple och päron som jag mixade ner till puré. Provade även med ananas.
Frös in fruktpuren separat i istärningslådor. Ska lägga över de i en större burk eller påse sen när det fryst tänkte jag.
Fruktpurén provade hon ikväll här och det verkade som den fick godkänt :)

Nu i skrivande stund så sover Gry, har så gjort sen mer än 2 timmar tillbaka.
Allt blev så skevt idag så det blev ingen gröt som i vanliga fall vid 18.00. Hon somnade med lite mjölk i magen och alla kläder på.
Funderar på om jag ska prova den här "gonatt vällningen" ist för att ställa till med gröt när hon vaknar.
Hon kan ju lika gärna vakna om 5 minuter som om 2 timmar..
Återstår att se.

Postat av: C

Heej Grysans mamma, haha, sådär brukar det bli för mig med. Man skriver något långt, det publiceras inte, man försöker komma ihåg vad det var man skrivit och skickar igen, och sekunden senare dyker bägge två upp. Irriterande!

Kommer ni förbi ska jag nog kunna svänga ihop en smaskig köttfärspuré, no worries!

Kram!

2011-03-15 @ 09:46:59
URL: http://cinnia.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0