Somna själv..

Vi håller på och funderar på hur vi ska få Grysan att somna själv (och gärna sova hela natten)..
Det har gått bra förut men nu känns det som om hon är inne i någon period av något slag.
Kan det vara lite separationsångest kanske? Eller tänder? Eller någon fas?
Jag har ingen aning.. Bara en massa spekulationer..

Vill inte att hon ska somna vid bröstet/flaskan eller att vi ska behöva vyssa henne i famnen tills hon somnar.

5 minuters metoden känns INTE som ett alternativ. Gråt är inget för mej, det pallar jag inte.
Det känns som att sängen blir en otrygg plats med den "metoden".
Jag vill att Gry ska känna sej trygg och att det är mysigt att gå och lägga sig.

Hon sover i egen säng bredvid våran skall tilläggas.

Hur gör/gjorde ni?

När hon väl har somnat så vaknar hon ofta vid jämna mellanrum hela natten både för mat, napp, och gråt..
Det känns ju som att hon lättare skulle somna om på natten om hon lär sig att somna själv på kvällen.

 


Gry 4 dagar gammal


En annan sak, kvällsgröten som intas vid ca 18 är aldrig särskildt harmonisk..
Det blir alltid kink efter att ca 1/3 av gröten är uppäten.  
Frukost och lunch funkar oftast helt utan problem.
Är hon för trött, hungrig, eller vad kan det bero på?

Jaja, vi får la se hur allt utvecklar sej. Hon är ju trots allt bara 6 månader.

Vi ska upp till mojmoj och fajmoj nu på söndag så då komner väl säkert vissa rutiner att ruckas på iaf, ingen idé att börja på något försök till förändrig än ändå.


Postat av: Sylvia Persson

Jösses va jag längtar !!!

2011-03-24 @ 22:11:17
Postat av: Ann-Mari /mormor/

Ja jag håller med dig farmor, ska bli så roligt att dom kommer, de e på tiden.... eller hur?

Ni e så välkomna allihop, ska bli hur härligt som helst.

2011-03-24 @ 22:21:48
Postat av: Nina - Glamourmamman

Jag kommer ihåg att min äldsta var svår att söva när han var i 6-månders åldern, han sov jämte mig i ett par veckor. Men det gick över som sagt. Tror att dom har lite separationsångest i det här utvecklingsstadiet, även om det inte märks så mycket på Charlie än. Ha en skön kväll!

2011-03-25 @ 19:44:02
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0