ca 8 timmars sömn

Det verkar som att jag börjar ana ett mönster hos lilltösen..
Kan det vara så jävligt att hon bara vill sova i 8 timmar på raken?!

Dom senaste nätterna har hon däckat i säng vid 19.30-20.00 och då sovit i sträck (med några mindre gråtattacker i sömnen) till ca 04.00. Hon har då suttit klarvaken i sängen och tyckt att "nu är det moooorgon mamma".
Detta blir alltså 8 timmars sammanhängade sömn.
Hon har då fått en skvätt välling för att då sova vidare till iaf 7.

Igår vet jag inte vad som hände, men Gry var vaken till 22.00! Inte det mest ultimata men så blev det av någon anledning.
Tänkte i mitt stilla sinne att detta borde resultera i längre "sovmorgon" för mamman i huset.
ICKE! Klockan 06.20 var det morgon..
Snabbt räknat så blir ju det här ca 8 timmars sammanhängade sömn för Grysan.

Betyder det då att jag måste lägga mej 20 och gå upp vid 4?
Säg att hon somnar 20.00 på kvällen, mätt och go.. Då vore det ju skönt och bra om hon sov till, säg 7 på morgonen.
Hur får man henne och sova längre?
Är det önsketänkande?

Jag vill inte att det ska behövas en flaska välling vid 3-4 varje natt..

Nu börjar jag jobba på måndag, så det är pappa Daniel som får gå upp med henne (beroende på vad klockan är såklart)

Får se hur detta artar sej..


Postat av: Karin

Hej Ulrica!



Ang din fråga i min blogg, så ja, jag förstärker kanten med vliselin. På både inner- och yttertyget. Det är svårt att få stadga annars.



Dessutom väljer jag tyger som är ganska grova.



Mvh

Karin "tösabiten"

2011-09-27 @ 12:37:02
URL: http://hostosabiten.blogspot.com

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0